AktualitātesJaunumi

Parūpējies par savu pastkastīti, lai droši saņemtu sūtījumus

Droša sūtījumu piegāde ir viena no Latvijas Pasta prioritātēm, ko iespējams īstenot vien tad, ja sūtījuma saņēmējs ir parūpējies par atbilstošu un identificējamu pastkastīti. Ja tā būs bojāta, uz tās nebūs precīzas adreses informācijas vai tā atradīsies nesasniedzamā vietā, tad sūtījuma piegāde dzīvesvietā nebūs iespējama, un tas tiks atgriezts sūtītājam vai arī pēc tā būs jāmēro ceļš līdz tuvākajai pasta nodaļai.

Latvijas Pasta darbinieki ikdienā nereti sastopas ar izaicinājumiem, ko rada bojātas, neidentificējamas vai vispār neuzstādītas pastkastītes. Reizēm to izmērs neatbilst saņemamajiem sūtījumiem vai arī tās ir novietotas nepiemērotās un pastniekam grūti pieejamās vietās. 

Ar šādām situācijām pastnieki sastopas arī Kuldīgas novadā, kur Latvijas Pasta darbinieki vidēji apkalpo 13 000 adrešu. Aptuveni 10 % pastkastīšu nav atbilstoši noformētas, tāpēc sūtījumu piegāde ir teju neiespējama, un pēc tiem jādodas uz tuvāko pasta nodaļu.

Latvijas Pasta adrešu reģistrā ir fiksēti 1,27 milj. adrešu, no kurām vairāk nekā 90 tūkst. sūtījumu piegādei nav drošas dažādu iemeslu dēļ. Pastkastīšu neatbilstība sūtījumu drošai saņemšanai sastopama gandrīz katra pastnieka apkalpes teritorijā, un šī ir izplatīta problēma gan pilsētās pie daudzdzīvokļu un privātmājām, gan mazāk apdzīvotos apvidos.

Lai pasta sūtījums droši sasniegtu galamērķi, Latvijas Pasts aicina pievērst uzmanību sev piederošo pastkastīšu stāvoklim – lai tās ir darba kārtībā, ir slēdzamas, lai uz tām ir skaidri saskatāma adrese, dzīvokļa numurs vai mājas nosaukums, uzvārds vai juridiskas personas nosaukums, lai pastkastīte atrodas pieejamā vietā un ir atbilstoša izmēra.

Ja pastkastītes nav novietotas un noformētas atbilstoši Ministru kabineta noteikumu prasībām, tad pasta pakalpojumu sniedzējam ir tiesības pasta sūtījumus atgriezt sūtītājam, neuzglabājot pasta nodaļā, vai izsniegt pēc pieprasījuma pasta nodaļā, ja sūtījums ir uzglabāts.