AktualitātesIzglītība

Kuldīgā nodibināts Direktoru klubs

Ar mērķi kopīgi mācīties, profesionāli pilnveidoties, dalīties pieredzē, atbalstīt un iedvesmot vienam otru un ar vienotu redzējumu virzīties izglītības jomā, Kuldīgas novada izglītības iestāžu vadītāji 15. augustā nodibināja Direktoru klubu.

Kuldīgas Vieglatlētikas manēžā uz pirmo kluba dalībnieku tikšanos, kuru iniciēja Kuldīgas izglītības pārvalde,  bija sanākuši četrpadsmit iestāžu vadītāji, izglītības pārvaldes vadītāja Santa Dubure un pašvaldības vadītāja Inese Astaševska.

Balsojumā par kluba priekšsēdētāju ievēlēja Kuldīgas sporta skolas direktoru Agri Kimboru un par viņa vietnieci – Skrundas pamatskolas direktori Agitu Grāveri-Prenclavu. Turlavas pamatskolas direktore Jolanta Hercenberga klubā pildīs protokolista pienākumus, bet Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu centra direktore Ieva Ozoliņa rūpēsies par sabiedrisko attiecību lauciņa kopšanu.

Pirmajā sanākšanas reizē trīs skolu direktori dalījā pieredzē par dalību Iespējamās misijas “3+3+3” Līderības attīstības programmā skolu direktoriem:

A.Kimbors dalījās ar savām šajā programmā gūtajām atziņām. Par to, cik būtisks ir vadītāja darbā komandas atbalsts un datos balstītu lēmumu pieņemšana. Viņaprāt liela nozīme iestādes darbībā ir tajā valdošajai komunikācijai. Tai jābūt pēc iespējas īsākai un kodolīgākai, ņemot vērā mūsdienu informācijas plūsmu un informācijas pārbagātību. Lai darbs noritētu stratēģiski un mērķtiecīgi, ir jāprot plānot darbus, izvērtēt prioritātes un atvēlēto laiku. Direktoram ir jāprot deleģēt uzdevumus un jāatrod laiks sev.

I.Astaševska, kura ir bijusi gan Kuldīgas novada Bērnu un jauniešu centra direktore, gan V. Plūdoņa Kuldīgas vidusskolas direktore, dalījās pieredzē un norādīja, cik personīgajā un profesionālajā izaugsmē nozīmīgi ir identificēt vājās vietas, lai strādātu ar sevi: gan sevi pilnveidotu, gan iestādes vadību uzlabotu, kas ietekmē iestādes turpmāko darbu un attīstību. Mācību process ietver gan provokācijas, gan iziešanu no komforta zonas, taču katram direktoram ir jāaug. Šis izaugsmes process ietver empātiju, analīzi un komunikāciju, jo kopumā skolas direktors ar savām vadības prasmēm ir atbildīgs par katra bērna pilnveidi.

A.Grāvere-Prenclava, norādīja, ka būtiski mācību procesā ir redzēt citu izglītības iestāžu darbu un pieredzi, jo katrā pašvaldībā ir sava pieeja un ir vērtīgi to iepazīt. Šī līderības attīstības programma skolu direktoriem ietvēra gan tematiskas video lekcijas, mājas darbus, pieredzes apmaiņas braucienus un individuālu pieeju, nodrošinot kompleksu atbalstu, stiprinot direktoru izaugsmi, kas savukārt pozitīvi ietekmē izglītības iestādes darbu un turpmāko virzību.

Kluba dalībnieki vienojās, ka tikšanās rīkos ik pa diviem mēnešiem, katru reizi citā skolā. Nākamā sanāksme oktobra nogalē tiek plānota Kuldīgas Centra vidusskolā.